duminică, 28 decembrie 2008

Viata de noapte

Griji, petreceri, prieteni, cheltuieli, carti, cadouri. Toate sunt ale noastre si ele ne fac zilele mai usoare uneori si mai grele alteori. Insa, seara, cand punem capul pe perna, toate acestea dispar. Incepe viata de noapte. O treime din viata dormim.

Ne cufundam in vise in speranta ca ne vor elibera de problemele zilei ce tocmai a trecut. Poate ca ne-am pierdut portofelul, poate ca ne-am uitat la stirile de la ora 5 sau cineva drag s-a mutat in alt oras. Pur si simplu incercam sa evadam. Acestea sunt noptile colorate.

Alteori ne asezam in pat cu zambetul pe buze, incercand sa retraim o noapte intreaga niste momente fericite din ziua ce tocmai s-a sfarsit. Poate ca un alt prim sarut. Acestea sunt noptile parfumate.

Sunt si nopti peste care incercam sa trecem cumva, pentru ca suntem nerabdatori sa vina ziua de maine. Poate ca e ziua iubitului/iubitei, poate ca aveti intalnire cu colegul de serviciu care in sfarsit si-a facut curaj sa va invite la un film. Acestea sunt nopti pline de gust.

Unii interpreteaza visele in incercarea de a explora aceasta existenta nocturna in fata careia suntem doar spectatori.

Sigmund Freud spunea ca visul este cheia cu care patrundem in abisurile fiintei, in inconstient.

Exista si dictionar de vise.

Sfantul Ioan Scararul zice: " Cela ce tuturor vedeniilor si tuturor viselor nu crede, filosof duhovnicesc este."

Personal, nu cred in vise. Insa recunosc: ma trezesc de multe ori fericita in momentul in care constientizez ca lumea pe care o descopeream pana mai adineauri a fost doar un cosmar. Alteori insa, nu asa des, ce-i drept, ma amarasc descoperind ca realitatea e alta decat cea din vis. Si incerc sa adorm la loc. Sa aflu continuarea.

Somn usor va doresc!

6 comentarii:

  1. visele au un substrat magic de care multi nu sunt constienti de el...

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca visele au un substrat magic, acesta este cu siguranta oferit si intretinut de clipa in care ne trezim.

    Bine ai revenit, Victoria!

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc! Cred ca era si timpul sa revin:D. Si ca sa continui un pic comentariul meu de mai sus: mi-am visat opera ce mi-a picat la capacitate cu 2 saptamani inaintea examenului, mi-am visat exact nota de la examenul de engleza si multe altele. Cred in vise... Si ar trebui sa crezi si tu un pic mai mult:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Victoria, stiu de astfel de vise. Insa eu tot nu cred. Iti recomand cartea Parintelui Cleopa "Vise si vedenii" sau macar acest link:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Uitasem sa pun linkul:D
    http://www.sfaturiortodoxe.ro/ortodox/pcleopa/14vise.htm

    RăspundețiȘtergere
  6. Am citit cartea acum cativa ani in urma...

    RăspundețiȘtergere